Thursday, July 9, 2009

Khalid Ibrahim murah hati?????


Ana agak terkejut dengan isu Khalid Ibrahim ni. Ana rasa, semakin hari semakin banyak yang ana dengar tentang KI ni.Rupenye dalam "baik-baik" dia ni..sama je macam ANWAR IBRAHIM. Demi mendapat sokongan untuk terus memerintah Selangor, KI sanggup membelakangkan rakan-rakan seperjuangan yang lain semasa meluluskan RM8 juta untuk binaan rumah ibadah Bukan Islam. sedangkan UMNO pernah meluluskan hanya RM2 juta sahaja. .Kelulusan ini diberi tanpa berbincang dengan sesiapa pun.Kenapa???Adakah KHALID sangat terdesak untuk meraih sokongan golongan bukan Islam.Adakah ini kerana KHALID tahu orang Islam semakin hari semakin tidak menyokong perjuangan PKR yang diwakili oleh KHALID????
RM8 juta adalah satu jumlah yang sangat besar. Apa salahnya jika jumlah itu digunakan untuk kebajikan rakyat Selangor??KHALID IBRAHIM sama sahaja dengan ANWAR IBRAHIM.Sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan sokongan bukan Islam. Adakah ini adalah trend pemimpin pakatan pembangkang???? Jika ini dibiarkan, ana tidak hairan jika suatu hari ini Selangor akan menjadi seperti Kelantan yang kini terkenal dengan gelaran " Serambi Berhala" kerana kejayaan Nik Aziz memastikan patung-patung berdiri dengan gah-nya di negeri Kelantan.
Adakah pemimpin seperti ini yang kita harapkan untuk membela ISLAM??? Pemimpin seperti KHALID IBRAHIM dan ANWAR IBRAHIM ini adalah pemimpin yang sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapat jawatan dan kesenangan di dunia walaupun terpaksa menggadai agama, bangsa dan negara.Allah telah berfirman di dalam Surah Hud ayat 15 dan 16 yang bermaksud :
"Barangsiapa yang mengkehendaki kehidupan di dunia dan perhiasannya yang indah, nescaya Kami kan berikan kepada mereka ganjaran hasil usaha mereka di dunia dengan sempurna.Dan ganjaran mereka di dunia tidak berkurang sedikitpun."(15)
"Merekalah orang-orang yang tidak akan memperolehi suatu apa pun di Akhirat kecuali api neraka. Dan sia-sialah segala amalan yang dilakukan oleh mereka di dunia dan sia-sialah apa yang dibuatkan oleh mereka"(16)
Jika kuasa yang KHALID dan ANWAR mahu kan mereka telahpun mendapatkannya di Selangor. Tetapi ingat...segala usaha itu menjadi sia-sia kerana sanggup memperjudikan agama sendiri..
Fikir-fikirkanlah....

6 comments:

Jeffry said...

SLM SK..KHALID CUBA MENGAUT KEUNTUNGAN HARAM SEBERAPA BYK YG BLH SEBELUM DIA DI JATUHKAN. MUNGKIN UTK 'INSURAN' MASA DEPAN KELUARGA DIA..MMG DASAR MANUSIA HATI BUSUK!

Perjuangan Bangsa said...

salam..

salam perjuangan..

semoga hati kita dilindungi allah dari kedurjanaan dunia amin....

ddinbunga said...

SALAM, BRO, SINGGAH SEBENTAR.

BETUL TU BRO, KATA PAKU DULANG SERPIH KATA ORANG DIA LAGI LEBIH.... SEMUA NI PENYAMUN MASA DALAM UMNO...ANJING YANG DAPAT MAKAN TANGAN TUAN DIGIGIT...HA..INI LAH ORANGNYA...SAMA2 MENYAMUN DENGAN AN WAR

ddinbunga said...

salam, TQ juga pasal nasihat bro minta delete flag di blog teman...dah di delete TQ...

ddinbunga said...

salam, bro aa silap bahasa sikit kata ulang paku serpih (RALAT) marah karam singh walia kat teman nanti he..he... rajin2 le lawat blog teman...

Anak Lenggong said...

Sebenarnya para pemimpin pakatan riot dah tau bahawa mereka cuma akan berkuasa sebelum PRU13 jee...sebab tu lah mereka akan sebat habis-habisan untuk penuhkan kocek mereka...serupa jugak dengan nizar sebab tu lah dia lah dia dok gila meroyan nakkan kuasa ..sebabnya kocek dia belum penuh lagi..