Sunday, November 7, 2010

Alahai PAS...kalah susah..menang pun susah..

Assalamualaikum...
ana kembali lagi..
seperti yang telah kita sama-sama ketahui..BARISAN NASIONAL telah pun berjaya memenangi pilhanraya kecil DUN Galas dan juga Batu Sapi...Seperti biasa dalam pilihan raya ada yang menang dan ada yang kalah...itu sudah pun ketetapan Ilahi..setiap yang berlaku ada hikmah di sebaliknya dan sebagai hamba Allah yang beriman dan bertakwa kepada NYA hendaklah redha dengan apa yang telah berlaku...

Tetapi malangnya...parti yang kononnya membawa imej ISLAM..( tidak perlu ana katakan di sini sebab semua sudah sedia maklum) enggan menerima kekalahan mereka di tangan BARISAN NASIONAL malah menuduh ada penyalahgunaan agensi kerajaan oleh BARISAN NASIONAL...( Rujuk link ini)http://sejarahmelayu.blogspot.com/2010/11/pas-tidak-boleh-terima-penghukuman-oleh.html#comment-form

Sikap mereka ini seolah-olah menunjukkan mereka tidak berpuas hati dengan qada dan qadar Allah S.W.T..kenapa jadi begini????? Adakah golongan ini telah lupa dengan Firman Allah di dalam Surah Qaaf ayat 29 yang bermaksud : "Keputusan di sisiKU tidak akan berubah dan AKU tidak sesekali menzalimi hamba-hambaKU"

Kekalahan kali ini adalah disebabkan rakyat telah kurang kepercayaan dengan kepimpinan golongan ini..Rakyat berhak memilih parti mana yang mereka mahu..dan PAS (alamak..tersebutlah pulak) seharusnya menerima kenyataan ini..lagipun siapa yang akan percaya dengan imej Islam yang mereka bawa sedangkan MUSLIMAT PAS pun berkelakuan kurang sopan sehingga mencederakan orang lain semasa proses pembuangan undi.(klik di sini). Rakyat tidak lagi buta untuk menilai yang mana satu kaca dan yang mana satu permata.

Sememangnya sepanjang pemerhatian ana...PAS telah terlalu jauh menyimpang dari adab dan tatsasusila seorang Muslim...usahlah memalukan ISLAM dengan cara dan gaya anda itu..MUSLIMAT PAS..usahlah menjatuhkan imej MUSLIMAT lain yang bertudung labuh dengan kelakuan samseng anda itu..ingat lah ALLAH sangat membenci orang yang berpura-pura dengan agamanya dan melakukan permusuhan dengan orang lain. Jangan terlau yakin dengan amal ibadat yang anda lakukan sehingga anda sewenang-wenangnya berkelakuan di luar batasan.
Ingatlah.... Rasulullah SAW mengingatkan melalui sabda Baginda yang bermaksud:“Bahawa siapa yang memuji dirinya sendiri atas suatu amal salih, bererti sudah tersesat daripada mensyukurinya, dan gugurlah segala amal perbuatannya.”

Jadi....fikir-fikirkanlah....

1 comment:

Unknown said...

Salam, Doa Ni A Jis dah terbalik, dia tersilap baca doa mohon BN yg menang.