Tuesday, August 4, 2009

kenapa mesti musuhi FRU dan POLIS ????

Ana agak terkilan dan bersetuju dengan apa yang sahabat ana manusia lemah di bumi katakan. Semasa ana berada di celah-celah kekecohan itu, ana terdengar adalah beberapa orang yang berpakaian hijau mansuhkan ISA mengatakan FRU ni kejam..tak berperikemanusiaan...dekat kedai kain JAKEL semasa berlindung di sana ada beberapa orang yang tidak diingini mengeluarkan statement yang sama.hurm....baru ana faham..begini sebenarnya taktik mereka...
Ana sengaja mengeluarkan statement " menyusahkan betul diaorang ni" merujuk kepada yang membuat kacau...then pakcik tu marahkan ana pulak..dia kata FRU dan polis yang menyusahkan mereka...fuuuhhh..pakcik ni...
Apa yang menyedihkan jugak...ana lihat sahabat-sahabat mahasiswa pun ada sama menyertai golongan ini....golongan mahasiswi ayu pun ada jugak...hurm...ana lihat semuanya muda-muda belaka...ditanya pasal ISA..ingatkan dah khatam...rupenya...jawapannya "orang yang ditangkap tanpa perbicaraan".itu je yang dia tahu..tapi berani nak campur tangan...
beginilah manusia...FRU dan POLIS dimusuhi..tetapi mereka tidak tahu sebenarnya mereka dipergunakan oleh ANWAR IBRAHIM....
Ana mengucapkan terima kasih kepada pihak peronda polis di AMPANG kerana tolong meleraikan pergaduhan...jasamu dikenang.

4 comments:

DaVillageBoy said...

biasalah...bila sudah bergelar mahasiswa..diri mula tunjuk lagak...tunjuk handal...bila bertanyakan isu semasa atau perlembagaan atau ISA...jawapan yang diberi hanyalah berstatuskan sekolah rendah...jgn nak melaung sana sini jika tidak mengetahui dengan menyeluruh apa itu ISA

Amin Baek said...

bingung memikirkan glongan2 mahasiswa/wi..byk kemudahan da dberi,bantuan diberi,amanah itu lak dtolak ke tepi..demi 'hak rakyat'..padahal dia sndri menyelewengkn duit rakyat..amanah tuk dia baljar..then pe dia bt..ble kene tangkap,sapa susah..plik2..

cube tgk blog ana..tajuk melayu oh melayu..punya ramai komen..try a baca.huhu

ks30069 said...

assalamualaikum...

tahniah RPS...menyatakan terima kasih kepada org yg banyak membantu kita memang sikap terpuji..mengenang jasa PDRM juga perlu...kepada yang x reti nk terima kasih pd polis,kamu mmg golongan x tahu malu!!

Che Leh Jangok said...

Polis ka, FRU ka atau siapa sahaja asal boleh jadi sebab untuk buat isu. Itulah sahaja yang mereka cari.